Lite julhelgsarbete

Litelite jobb har jag gjort. Renovering av en stycken lampa. Glaskupa. Frans av glaspärlor. Och uppsättning av densamma å taket i gamla köket medelst liten takrosett av porslin.
I övrigt har förekommit förtäring av en del kaffe och saffransbulle samt eldande av stearingljus och fotografering av snö.
God fortsättning!
3 kommentarer publicerat i Allmänt
Taggar: Lersäter, Restaurering, byggnadsvård, dalsland, el, isolatorer, lampa, textilkabel, vinter, återbruk
#1 - - Anette Larson:

Hej, jag är din granne på Almerud, röda huset med vita knutar innan backen, och fick reda på din blogg idag. Väldigt trevligt att läsa om ditt arbete med huset som jag passerat massor med gånger under 30 år. Ring gärna på när du passerar. God fortsättning på det nya året

#2 - - Marie:

Va roligt! Jag var på trädgårdsvandringen hos dig i höstas, kanske kan du ge lite tips till min "trädgård"?! Jag tittar förbi någon dag.

#3 - - Anonym:

helt fantastiskt, att någon annan förutom jag förälskade sig i detta huset, har funderat vad som hände med det! tyvärr kom dålig ekonomi pga läkarstudier ivägen för ett köp även om priset var rätt överkomligt. men får vänta på ett eget torp/gammalt hus att byggnadsvårda. och tills dess så skall jag titta in på din blogg :). blev så häpen när jag såg "mitt hus " i gård och torp :)

Svar: Åh va kul! Hoppas att jag inte gör dig besviken... Lycka till när det blir dax att köpa ditt eget restaureringsobjekt! Har du vägarna förbi är du välkommen att kika in. :-)
Marie